Akkoord

Door het gebruik van onze website ga je akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in ons Cookiebeleid.

Finalisten Meest Markante Horecaondernemer Overijssel bekend

Het regiobestuur van Koninklijke Horeca Nederland regio Overijssel heeft drie finalisten gekozen voor de verkiezing van Meest Markante Horecaondernemer in de regio Overijssel 2018/2019/2020.

Op 15 mei 2018 wordt de finale gehouden van de verkiezing Meest Markante Horeca-ondernemer in de Regio Overijssel. Dan wordt bekend gemaakt wie van deze ondernemers zich de komende 2½ jaar de Meest Markante Horecaondernemer van Overijssel mag noemen.

Jury en Genomineerden

De jury bestaat uit Martin Kruithof (eigenaar van de Lindenhof in Giethoorn en de huidige provincie winnaar van de Meest Markante Horeca-Ondernemer van 2016, 2017 en eerste helft van 2018), Nelleke Alleman – Dijkhuizen (eigenaar van De Agnietenberg in Zwolle) en Bert-Jan Hoekjen (eigenaar van Bistro de Oale Ste in Nijverdal). Zij hebben de volgende finalisten gekozen voor de verkiezing van de Meest Markante Horecaondernemer in de regio Overijssel 2018/2019/2020:

  • Rien Mol, Landgoed het Rheins (Enter): deze ondernemer is vooruitstrevend in het benutten van kansen voor zijn bedrijf. Hij is in 2000 begonnen met een kinderboerderij en restaurant. De laatste jaren heeft zijn bedrijf een enorme groei ondergaan, dit komt grotendeels door de gedrevenheid van deze ondernemer. De wijze waarop hij zijn publiek meeneemt op zijn sociale media, o.a. door zijn vlogs, is uniek. En met het zonnepark dat in de planning ligt zorgt deze ondernemer dat het met de energiebesparing in zijn bedrijf ook goed zit.

Lars van Galen
Lars van Galen

  • Lars van Galen en Richard van den Hoeven, De Gusteau Hospitality Groep (Hengelo): deze twee groeiende ondernemers hebben in 2012 (zoals ze zelf zeggen, als 2 jonge honden) Hotel ’t Lansink in Hengelo overgenomen. Een jaar later kwam daar al de 1e michelin ster. In 2016 hebben zij de Frites Boutique (naast ’t Lansink gelegen) erbij overgenomen en in 2017 volgde Grand Café Ledeboer in Almelo. Inmiddels is dit bedrijf bezegeld met een Bib Gourmand. Naast deze bedrijven verzorgen ze ook veel catering in de wijde omgeving. Een van de meest unieke cateringlocatie is toch wel een culinaire rit met een rijdende stoomtrein vanHaaksbergen naar Boekelo. Om deze bedrijven beter in de markt te zetten is Degusteau Hospitality Groep in het leven geroepen. De vier kernwoorden zijn: gastvrijheid / kwaliteit / gerechten / ambiance.

  • Dennis Kaatman, Studentencafé het Vliegende Paard (Zwolle): deze ondernemer noemt zijn onderneming ook wel de grootste studentenkamer van Zwolle. En, wat een creativiteit en ondernemerszin laat deze ondernemer zien. In de uren dat de studenten zijn café nog niet compleet bezetten zorgt deze ondernemer dat ook andere activiteiten in zijn café kunnen plaatsvinden. Welke ondernemer bedenkt er om een escaperoom te realiseren in de kelder van zijn bedrijf? En, pimp je piemel is inmiddels een grote hit als activiteit tijdens vrijgezellenfeestjes.

Kortom, 3 finalisten van een heel divers pluimage en breed verspreid door de horecabranche.

Verkiezingsproces

De jury heeft de afgelopen weken de genomineerde bedrijven bezocht en is met de horecaondernemers in gesprek gegaan. Op basis van deze bezoeken en gesprekken en de eindpresentatie tijdens de finale wordt uit deze kandidaten de Meest Markante Horecaondernemer van Overijssel gekozen. Een van de belangrijkste criteria is dat een ondernemer een vernieuwend en origineel concept heeft neergezet dat succes heeft. Op dinsdag 15 mei om 19.00 uur zal Koninklijke Horeca Nederland regio Overijssel tijdens de finale, na de presentaties door de kandidaten, de winnaar kiezen en bekend maken. De finale vindt plaats bij de Bagatelle in Mariënheem. De finale zal om 18.00 uur starten.

Toelichting Meest Markante Horecaondernemer

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) organiseert elke drie jaar de verkiezing van de Meest Markante Horecaondernemer. Deze prijs kennen wij toe aan innovatieve horecaondernemers die andere ondernemers inspireren. Ondernemers die weten wat er speelt, inspelen op nieuwe consumentenontwikkelingen en succesvol zijn. Op deze manier stimuleert KHN innovatie onder horecaondernemers. De Meest Markant-verkiezing begint bij regionale verkiezingen in veertien regio’s. Uit de veertien winnaars wordt begin januari 2017, tijdens Horecava, de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland gekozen. Voor meer informatie zie www.meestmarkant.nl.